Mar 22 2012

Activitati pentru ciclu primar si gimnazial

CONCURSURI

Câştigarea de bani de hartie- Funny Money

Elevii vor câştiga bani de hârtie, pentru acţiuni sau atitudini pozitive (întrajutorarea, de exemplu) de-a lungul săptămânii. În cadrul întâlnirilor zilnice dintre Case, aceştia se vor hotărî asupra felului în care vor proceda pentru a creşte suma de bani până la sfârşitul săptămânii, bani ce vor fi depuşi zilnic la Banca Virtuală, (o facilitate oferită special cu această ocazie de Banca Transilvania), la ghişeul afererent ce se va deschide în interiorul şcolii.

Organizarea şi pregătirea unei cine sănătoase

Elevii împreună cu familiile lor cumpăra ingrediente pentru o cină sănătoasă şi gătesc coordonaţi de un bucătar renumit. La supermarket sau la piaţă, aceştia vor trebui să aleagă ingrediente „sănătoase”, produse de calitate superioară la un preţ rezonabil – „smart shopping”.  Servirea cinei se va face în cadrul unui show live, care va include şi competiţia Preţul corect, adresată participanţilor.

STRANGERE DE FONDURI

 Magazinul şcolii (pentru ciclul primar)

  • elevii organizează un magazin mixt în fiecare clasă
  • părinţii vor trebui să discute apoi cu copiii lor despre ce au învăţat despre cumpărături ECO  în urma acestei experienţe
  • produsele puse în vânzare pot proveni şi din donaţii din partea părinţilor, organizaţiilor etc.
  • elevii vor vizita un supermarket pentru a identifica produsele „sănătoase”, pentru a observa dispunerea lor pe rafturi, metodele de marketing, rolurile angajaţilor
  • rolurile fiecărui elev vor fi stabilite
  • campania de marketing
  • vânzarea produselor
  • raportarea profitului Consiliului Şcolii

Organizarea unui spectacol: It’s show time! (pentru ciclul gimnazial)

Scop: strângerea de bani pentru susţinerea financiară a unui  proiect şcolar.

  • stabilirea bugetului
  • calcularea profitului 

 

Vizite (după prânz)

  • Banca Transilvania
  • Un hypermarket Auchan
  • Muzeul de Istorie: Istoria banilor

Şcoala Părinţilor 
„De ce trebuie copiii noştri să înţeleagă acum rolul banilor?” – Conferinta inregistrata pentru parinti de Eusebiu Burcas.
Ziua carierei (Career Day)
Ciclul primar:
Ce vreau să fiu când voi fi mare? – Elevii vor veni costumati in costumatia tipica a profesiei pe care doresc sa o urmeze cand vor fi mari, invitandu-si de asemenea unii parinti care sa le vorbeasca despre profesiile lor.
Ciclul gimnazial
Modelul meu  (clasele V -VII)Elevii vor face o prezentare despre modelul lor profesional, explicand de ce acea persoana are o asemenea semnificatie pentru ei.

Îmi planific viitorul – Workshop (clasele VIII-XII) cu participarea părinţilor şi a unor personalităîţi din comunitatea locală. Invitaţii le vor vorbi elevilor despre cum şi-au ales cariera, despre cum poate fi atins succesul în carieră şi despre lecţiile învăţate pe parcursul acesteia.

Provocări ciclul primar

Varianta I - Banii şi Comunitatea

Elevii vor realiza  o moneda  ce o consideră reprezentativă pentru comunitate, oferind apoi argumente pentru justificarea alegerii făcute.

Obiective:

  • să conştientizeze importanţa şi rolul banilor în societate, observând evoluţia banilor de-a lungul istoriei
  • să descopere legătura dintre aspectul unei monede şi comunitatea pe care aceasta o reprezintă
  • să înţeleagă conceptul de apartenenţă la o comunitate fiind pus în situaţia de a crea/identifica un simbol al acesteia

 Important! In privinta formei monedei elevii au de ales intre heptagon si cerc.

 

Varianta II - Cum vor arăta banii în 2040?

Elevii vor reflecta asupra viitorului aşa cum ar putea fi acesta în 2040 şi asupra felului în care vor arăta banii în acel timp, în cazul în care vor mai exista sau în cazul în care vor fi înlocuiţi cu o altă metodă/ un alt simbol pentru intermedierea schimburilor economice. Această viziune se va concretiza într-un material vizual 2D sau 3D, pe orice tip de suport (ex. sculptură, desen, pictură, diagrame 3D etc).

Obiective:

  • să conştientizeze importanţa şi rolul banilor în societate, observând evoluţia banilor de-a lungul istoriei
  • să conştientizeze variabilitatea metodelor de intermediere a schimburilor de obiecte/produse în timp
  • să dovedească înţelegerea scopului existenţei banilor şi a rolului acestora în orice moment
Downloadeaza de aici cuprinsul activitatilor pentru scoala primara:
Materiale protejate: 
Provocari ciclul gimnazial

Varianta I - Ce înseamnă banii pentru mine?

Realizarea unei lucrari artistice in format 2D sau 3D (desen, pictura, fotografie) care sa exprime viziunea elevilor asupra banilor.

 Obiective:

  • să identifice rolul banilor, atât în reuşita aspiraţiilor personale, cât şi în societate.
  • să înţeleagă funcţiile şi modalităţile de folosire a banilor.
  • să exploreze felul în care aceste lucruri pot fi reprezentate vizual şi simbolic
  • să dezvolte reprezentări simbolice ale ideilor pe care le au despre bani, care să reflecte titlul competitiei

 

Pentru obţinerea unor rezultate bune în competiţie, elevii trebuie să demonstreze ca au  reflectat la rolul pe care îl au banii atât în vieţile lor cât şi în societate, exprimând aceasta prin intermediul imaginilor facând referire la ce reprezintă banii în cadrul familiei, în aspiratiile lor viitoare, în comunitatea locală sau în societate în general. Pot lua în considerare concepte precum, globalizarea, lacomia, acţiuni caritabile, consumerismul ş.a.m.d.

Forma ramâne la latitudinea elevilor:  pictura, desen, desen folosind un software, fotografie alb-negru sau color, colajsculptură, lucrare 2D sau 3D (a se trimite în format foto) etc.

 

Varianta II - Cum vor arăta banii în 2040?

Elevii vor reflecta asupra viitorului aşa cum ar putea fi acesta în 2040 şi asupra felului în care vor arăta banii în acel timp, în cazul în care vor mai exista sau în cazul în care vor fi înlocuiţi cu o altă metodă/ un alt simbol pentru intermedierea schimburilor economice. Această viziune se va concretiza într-un material vizual 2D sau 3D, pe orice tip de suport (ex. sculptură, desen, pictură, diagrame 3D etc.).

 

Obiective:

  • să conştientizeze importanţa şi rolul banilor în societate, observând evoluţia banilor de-a lungul istoriei
  • să conştientizeze variabilitatea metodelor de intermediere a schimburilor de obiecte/produse în timp
  • să dovedească înţelegerea scopului existenţei banilor şi a rolului acestora în orice moment

Downloadeaza de aici cuprinsul activitatilor pentru gimnaziu:

Cuprins activitati educatie financiara gimnaziu

Ce spun elevii  > Inscrie-ti scoala  > Forum  >