Mar 22 2012

Activitati pentru liceu

CONCURSURI

Câştigarea de bani de hartie- Funny Money

Elevii vor câştiga bani de hârtie, pentru acţiuni sau atitudini pozitive (întrajutorarea, de exemplu) de-a lungul săptămânii. În cadrul întâlnirilor zilnice dintre Case, aceştia se vor hotărî asupra felului în care vor proceda pentru a creşte suma de bani până la sfârşitul săptămânii, bani ce vor fi depuşi zilnic la Banca Virtuală, (o facilitate oferită special cu această ocazie de Banca Transilvania), la ghişeul afererent ce se va deschide în interiorul şcolii.

Organizarea şi pregătirea unei cine sănătoase

Elevii împreună cu familiile lor cumpăra ingrediente pentru o cină sănătoasă şi gătesc coordonaţi de un bucătar renumit. La supermarket sau la piaţă, aceştia vor trebui să aleagă ingrediente „sănătoase”, produse de calitate superioară la un preţ rezonabil – „smart shopping”.  Servirea cinei se va face în cadrul unui show live, care va include şi competiţia Preţul corect, adresată participanţilor.

 

Vizite (după prânz)

  • Banca Transilvania
  • Un hypermarket Auchan
  • Muzeul de Istorie: Istoria banilor

Jocuri interactive (clasele IX-XII)

Bursa virtuală - O facilitate oferită special cu această ocazie de către Eusebiu Burcaş şi Banca Transilvania.

Fiecare echipa de elevi va avea deschis un cont virtual la Bursa de valori Bucuresti prin intermediul platformei online furnizate de Intercapital Invest.

Elevii vor invata de ce se listeaza companiile la bursa, mecanismul de tranzactionare bursiera, cum se modifica preturile si care pot fi principalele strategii investitionale.

De asemenea elevii vor fi familiarizati cu principalele instrumente ale analizei fundamentale in alegerea titlurilor in care pot investi.

 

Ziua carierei (Career Day)

Îmi planific viitorul – Workshop (clasele VIII-XII) cu participarea părinţilor şi a unor personalităîţi din comunitatea locală. Invitaţii le vor vorbi elevilor despre cum şi-au ales cariera, despre cum poate fi atins succesul în carieră şi despre lecţiile învăţate pe parcursul acesteia.

Şcoala Părinţilor
„De ce trebuie copiii noştri să înţeleagă acum rolul banilor?” – Conferinta inregistrata pentru parinti de Eusebiu Burcas
Provocări

Varianta IMaşina ideală

Elevilor le este lansată provocarea de a crea un model nou de maşină, trebuind să decidă  costurile, rentabilitatea şi tipul de piaţa căruia i  se adresează.

Obiective:

  • să gestioneze resursele financiare într-un mod  raţional şi responsabil
  • să realizeze corelarea dintre venituri şi cheltuieli
  • să coopereze în cadrul unei echipe pentru rezolvarea unor probleme teoretice şi practice in situatii similare cu cele din mediul real de afaceri
  • să îşi asume deciziile financiare şi să fie capabili de a aduce argumente în vederea justificării lor

 

Organizare:

Echipe de cate 4 elevi (clasele IX-XII)

 

Cerinte:

- Stabilirea costurilor maşinii şi a profitului

- Crearea unui afiş publicitar pentru maşină

- Redactarea unei argumentări de 200 de cuvinte în care să se prezinte avantajele dar şi dezavantajele unei astfel de maşini şi motivele pentru care cineva ar cumpăra-o.

 

Provocarea:

Dat fiind contextul oferit mai jos, creaţi o maşină potrivită familiei respective. Marja de profit stabilită de Porsche, de exemplu, ar fi de 20%.

 

Contextul:

O familie obişnuită, cu venituri medii, planuieşte să îşi achiziţioneze o nouă maşină. Familia e compusă din 4 membri: şotul, soţia şi 2 copii (de 5 şi respectiv 14 ani). Aceştia sunt dispuşi să investească între… şi…. 

Chestiunile prioritare sunt următoarele: sunt  preocupaţi de consumul maşinii, tatal doreşte o maşină rapidă (pleacă la întâlniri de afaceri o dată pe lună, la 200 km depărtare); acestuia îi place să asculte muzică; locuiesc la ţară şi drumurile sunt foarte alunecoase pe timpul iernii; sunt nevoiţi de fiecare dată să folosească marşarierul în parcări; temperaturile sunt foarte ridicate vara; iau în considerare varianta unui BMW seria 5 sau a unui Audi A5.

 

Varianta II - Casa mea ECO

Elevilor le este lansată provocarea de a modifica o casă obişnuită într-una cât se poate de ecologică, având o suma fixă de bani pentru investiţii.

 

Obiective:

  • să gestioneze resursele financiare într-un mod  raţional şi responsabil
  • să coopereze în cadrul unei echipe pentru rezolvarea unor probleme teoretice şi practice in situaţii similare cu cele din mediul real de afaceri
  • să îşi asume deciziile financiare şi să fie capabili de a aduce argumente în vederea justificării lor

 

Organizare:

Echipe de câte 4 elevi (clasele IX-XII)

 

Context:

Domnul şi doamna Popescu au cumpărat o casă în Cluj-Napoca. Ei se confrunta cu doua probleme: costul facturilor pentru electricitate și in ce masura  stilul lor de viata afecteaza mediul înconjurător. In consecinţă, aceştia doresc să efectueze modificările necesare pentru ca noua lor locuinţă să fie una care să răspundă acestor cerinţe. Cum îi puteţi ajuta? Au nevoie de un plan concret. 

Donwloadeaza de aici cuprinsul activitatilor pentru liceu:

Cuprins activitati educatie financiara liceu

Ce spun elevii  > Inscrie-ti scoala  > Forum  >