Feb 29 2012

Nevoia de educatie financiara in scoli

O economie stabila si dezvoltata sanatos are la baza o populatie educata financiar

În contextul perioadei de criză economică, s-a văzut din ce în ce mai des nevoia de a avea o populaţie educată financiar, pe comportamentul căreia să se bazeze o economie mai stabilă şi dezvoltată pe fundamente sănătoase. Iar cu cât această educație începe de la o vârstă mai mică, cu atât rezultatele vor fi mai vizibile pe termen lung.

Toate studiile, rapoartele şi cercetările de piaţă din această perioadă privind situația competențelor financiare ale populației au confirmat, la nivel mondial, o situaţie îngrijorătoare în privinţa educaţiei financiare și a comportamentelor financiare sustenabile, atât la nivelul finanţelor personale, cât şi la nivelul, mai sofisticat, al investiţiilor.

In Uniunea Europeană, în cadrul departamentului de politici pentru o piață unică (prin activitatea Expert Group on Financial Education (EGFE), educația financiară ocupă un rol din ce în ce mai semnificativ în politicile europene, cu inițiative care urmăresc crearea unor programe coerente la nivelul întregului spațiu european. La nivelul României, situaţia urmează aceleaşi direcţii.

Mai mult, tot în contextul alinierii strategiilor de dezvoltare, anul acesta, nevoia de educaţie financiară a fost conştientizată chiar şi la nivelul Ministerul Educaţiei şi Cercetării, care a introdus în programa şcolară câteva module de educaţie financiară.

Programele private, venind din zona financiar-bancară, vin să completeze şi să confirme o dată în plus acestă nevoie stringentă din piaţa românească.

Mai mult, într-un context general, proiectul vine în întâmpinarea Recomandării Parlamentului European şi a Consiliului Uniunii Europene privind competenţele cheie din perspectiva învăţării pe parcursul întregii vieţi(2006/962/EC), care conturează, pentru absolvenţii învăţământului obligatoriu, un „profil de formare european” ce presupune necesitatea dezvoltarii a opt competenţe cheie, printre care şi spiritul de iniţiativă şi antreprenoriat. Aceasta în contextul în care studiile de piață, precum cel efectuat la cererea Băncii Mondiale de către Institutul de Economie Mondială şi Academia Română în luna mai 2010,  demonstrează că în România există o carenţă semnificativă în ceea ce priveşte educaţia financiară concretă a tinerilor, fapt ce are repercusiuni pe termen lung asupra societăţii.

Proiectul CONTează pe educaţie! pune fundamentele educației financiare a viitorilor consumatori, întreprinzători și investitori în vederea obţinerii unor rezultate semnificative și sustenabile pe termen mediu și lung.

Ce spun elevii  > Inscrie-ti scoala  > Forum  >