Feb 29 2012

Proiecte de educatie financiara derulate cu succes in scoli

2012- O șansă la educație pentru copiii din Tranișu

În acestă vară am mărit puțin echipa de colaboratori și voluntari cu scopul de a oferi condiții mai bune celor 7 copilași care învață la școala din Tranișu, un sătuc de munte din județul Cluj.

Fundația Burcash, Asociația CERT, cu ajutorul celor de la Habitat for Humanity, au reușit să renoveze în această vară școala în care învățau copii cu vârsta între 4 și 11 ani.

În lunile august și septembrie, voluntarii au montat tavane false și geamuri noi , au reparat pereții, au vopsit ușile și au transportat mobilierul. Școala este acum primitoare iar copiii vor veni cu drag să învețe lucruri noi.

Iar proiectul nu se va opri aici. Urmează ca școala să fie dotată cu cel puțin două calculatoare, cu acces la internet, precum și cu o bibliotecă.

Mulțumim Burcash-Managementul banilor pentru inițiativă și efortul depus:

 

 

 

 

 

 

 

Mulțumim Asociația CERT pentru ajutor:

 

 

 

 

 

 

 

Mulțumim Habitat for Humanity pentru ajutorul în strângerea de fonduri și munca depusă:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mulțumim și celor de la Transylvania College pentru mobilierul din școală:

 

 

 

 

 

 

 

Și nu în ultimul rând, mulțumim Cora pentru ghiozdănelele cu rechizite și produsele de curățenie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puteți vedea aici cum au decurs lucrările:

2012 – My Money Week – un program de educatie financiara de succes pentru elevi 

În perioada 13-17 februarie 2012, Școala Internaționala Cluj, alături de Burcash – Managementul banilor și în colaborare cu Banca Transilvania, a implementat un program de educaţie financiară, My Money Week, adresat elevilor din ciclurile: primar, gimnaziu şi liceu. Proiectul a acoperit toate grupele de vârstă din mediul școlar. Astfel, dacă elevii din grupa de vârstă 6-11 ani au descoperit conceptele de economisire personală și semnificația banilor, cei de la gimnaziu au trebuit să înțeleagă rolul banilor în societate, economiile și consumul, cum să devină consumatori inteligenți și responsabili. În cazul elevilor de liceu, programul a inclus și o componentă de educație pentru orientare profesională, cu o concentrare pe analiza factorilor de decizie în alegerea carierei, această analiză realizandu-se peparcursul „Zilei Carierei”, cu participarea a 12 reprezentanţi-modele de succes-din comunitatea locală, din diverse domenii de activitate.

Succesul pe toate nivelurile al acestui program ne-a făcut încrezători în a merge mai departe cu dezvoltarea acestui proiect, pe o direcție în care beneficiile sale să fie sustenabile pe termen mediu și lung, atât pentru comunitățile vizate prin activitățile educative, cât și pentru stakeholder-ii săi principali.

Concret, luând proiectul My Money Week drept pilot, Școala Internațională și Burcash extinde acum acest program, cu sprijinul Bancii Transilvania, in 16 de școli din Transilvania, cu participarea a 1.600 de elevi și a 80 de profesori.

2011- My Money Week- un proiect pilot care se bucura de succes

În perioada 9-13 mai 2011, Școala Internaţională Cluj a implementat cu mult succes programul de educatie financiară, My Money Week, adresat elevilor din toate ciclurile preuniversitare. Planificarea și desfășurarea acestui program s-a făcut alături de doi parteneri importanți: Banca Transilvania, ca finanțator și susținător principal, și Burcash– Managementul banilor, care a asigurat expertiza financiară a programului, modulele de training și supervizarea desfășurării activităților. Progamul s-a derulat la două niveluri: intern – in cadrul Şcolii Internaţionale Cluj, şi extern, implicând şcolile din municipiul Cluj-Napoca şi comunitatea locală. Activităţile din prima categorie au fost concepute în calitate de activităţi interdisciplinare, vizând cunoştinţe din toate domeniile. Acestea s-au concretizat prin planificarea unor lecţii cu caracter interdisciplinar axate pe tema propusă, prin concursuri (câştigarea de bani de hârtie şi depunerea lor la Banca Virtuală, organizarea cumpărăturilor pentru pregătirea unei cine – Budgeting a Dinner), strângere de fonduri prin aplicarea de strategii de management şi marketing pentru organizarea efectivă a unui magazin (clasele din ciclul primar), respectiv a unui eveniment (clasele V, VI), vizite la Banca Transilvania, hypermarket Auchan şi Muzeul de Istorie, organizarea unei Burse Virtuale adresate elevilor claselor a VII-a, a VIII-a şi a IX-a, care au  învăţat ce înseamnă în mod concret efectuarea unei tranzacţii şi ce deprinderi presupune aceasta. Grădiniţa Happy Kids a fost şi ea parte a acestui proiect cu activităţi adaptate diferitelor grupe de vârstă.

În ceea ce priveşte extinderea iniţiativei la nivelul municipiului, aceasta s-a materializat prin My Money Week Competition, o competiţie tematică la nivel interşcolar.  Elevilor le-a fost oferită o serie de teme ce trebuiau explorate în vederea conturării unei viziuni proprii asupra diferitor aspecte financiare. Astfel, tema pentru clasele I-IV a fost „Banii si Comunitatea” – elevii au creat o monedă considerată de ei reprezentativă pentru comunitate, justificând alegerea; pentru gimnaziu „Ce înseamnă banii pentru mine?” -  elevii au realizat o lucrare artistică în format 2D/3D, care să reflecte viziunea asupra banilor; pentru ciclul liceal „Maşina perfectă”-  elevii au pus bazele unui model nou de maşină, stabilind costurile, rentabilitatea şi tipul de piaţă căruia i se adresează.

Ce spun elevii  > Inscrie-ti scoala  > Forum  >